NL
EN
Obumex "Breaking the Rules"

Obumex "Breaking the Rules"

Productlancering van twee nieuwe keukenconcepten "Breaking the Rules"
Transfo Zwevegem

Bank Delen

Bank Delen

Opendeurdag voor 2000 klanten ter gelegenheid van 70 jaar Bank Delen
Wandelconcert - kantoorgebouwen Bank Delen Antwerpen

BD Chemical

Personeelsfeest voor 700 genodigden thema "Hot & Cold"
in ArtCube Gent

Friesland Foods

Friesland Foods

Management en Staff meeting in het ICC Gent

Agentschap Wegen en Verkeer - Open Bedrijvendag

Agentschap Wegen en Verkeer - Open Bedrijvendag

Finale Events leidt openbedrijvendag AWV in goede banen

Bij de jongste Open Bedrijvendag werd de organisatie van het evenement, door het Agentschap Wegen en Verkeer, in handen gegeven van Finale Events uit Gent. Het werd een overdonderend succes, met maar liefst duizend bezoekers die kennis kwamen maken met het districtgebouw en de diensten van het AWV in Vilvoorde.

Finale Events stippelde een geanimeerd bezoekersparcours uit waardoor de diverse verantwoordelijkheden van het Agentschap Wegen en Verkeer op een luchtige en heldere wijze konden worden voorgesteld aan de vele bezoekers. Daarbij werd onder meer gebruik gemaakt van 42inch touchscreens, waarvoor Finale Events ook de content ontwierp. Dit interactief medium laat toe om foto, video en tekst te combineren in een overzichtelijke presentatie, waarbij de kijkers zelf bepalen welke items tevoorschijn getoverd worden op het scherm.

Om tenslotte het familiale karakter van de Open Bedrijvendag ook op de site van het AWV in de verf te zetten, werd voorzien in een begeleid verkeerspark, een speelbus voor de allerkleinsten en een stijlvolle receptieruimte.

Benelux Event Awards 2010

Benelux Event Awards 2010

Als winnaar van de Golden Bea Award 2009 organiseerde Finale de uitreiking van 2010.

De nieuwe eventlocatie in Ieper, het Egliseum, werd het toneel van een ongewone avond.

Vertrekkende van het principe dat elk event op zich een Creatie is, koos Rudolf Werthen voor het thema van “de Schepping” en “de Tuin van Eden”.

Het concept werd tot in de kleinste details uitgewerkt. Na een vlotte registratie begeleid door zeer elegant geklede hostesses, begon de receptie in een verduisterde omgeving: “in the Beginning there was Nothing”. Ondersteund door abstracte soundscapes ontpopte deze zich langzaam. “And Then there was Light”.

Mits enige “artistieke vrijheid” werden enkele stadia van het Scheppingsverhaal overgeslagen en belandden we, na de afkondiging van de verschillende Awards, in de “Tuin van Eden”, met “Eva, de Slang en de Appel” als centrale thema’s.

Talrijke planten en bloemstukken sierden de locatie tot een ware “Tuin van Eden”.

Uiteraard kon men de kans niet voorbij laten gaan om ook decorstukken in het thema te plaatsen en zo ontstond de idee voor een lang slangvormig buffet. De slang was niet enkel de centrale plaats voor catering en show cooking, maar was ook de discrete opslag voor een reeks projectoren die een bewegend plafondschilderij, met abstracte beelden over de Schepping in de kleuren van de Sixtijnse Kapel, synchroon in de drie grote koepels projecteerden.

Er werd een reeks opvallende figuren ontworpen die de symboliek van “de Slang, de Appel” en de daarbij horende “verleiding” uitvergrootten;

Finale zelf zorgde voor de videoanimaties en enkele virtuele zangeressen die in een “Paradijselijk virtueel decor” hun mooiste stemgeluid lieten horen tijdens hun optreden in het 3D theater. Het delicaat gekozen muziekrepertoire, waarbij alle aandacht ging naar de inhoud en akoestische opbouw, liet de gasten toe vlot te netwerken, waarbij het animerende aspect niet werd uit het oog verloren.

Op de bovenverdieping was een “Paradijselijke Bar” ingericht, waar tot de verbeelding sprekende cocktails werden geschonken.

Het select publiek kon zichtbaar erg genieten van het concept en de uitwerking en bleef enthousiast tot in de vroege uurtjes.

Een 200-tal genodigden namen het aanbod om te blijven overnachten gretig aan en konden de volgende morgen ontspannen een frisse neus halen tijdens een georganiseerd bezoek aan de regio.

BELGACOM - Belgacom Center Awareness Action

BELGACOM - Belgacom Center Awareness Action

In opdracht van BELGACOM realiseerde FINALE een volle maand 'awareness' acties doorheen België. Opvallend uitgedoste actrices zorgden voor de animaties aan de verschillende Belgacom centra. Een virtuoos ballet ontpopte zich tot een verbazende act in de straten van de verschillende steden en een 3 dimensionele muurprojectie zorgde voor een uniek aandachtspunt op de gevels van de winkels in Antwerpen en Brussel. FINALE-MultiMedia verzorgde de speciaal aangemaakte 3D videoanimatie.

KETNET - De 5e Boog in 3D

In opdracht van SULTAN SUSHI realiseerde FINALE de virtuele aanwezigheid van de acteurs van 'de Vijfde Boog' tijdens de Winteravonden in Bokrijk. Ook voor dit project werd de 3D Musion techniek toegepast waarbij tot verbazing van het talrijke publiek de acteurs uit de bekende TV reeks plots te zien waren in de Pastorij van het Park. Voor de kinderen was dit een totale verrassing: echte magie.

Fluxys - The Power of the Invisible

Fluxys - The Power of the Invisible

FLUXYS deed beroep op FINALE voor de organisatie van hun jaarlijks personeelsevenement. Rudolf Werthen nam als thema ‘The Power of the Invisible’ , met een verwijzing naar de onzichtbare kracht van zowel het product van Fluxys als deze van de medewerkers. De gehele avond werd uitbundig gebruik gemaakt van black light om ‘onzichtbare’ dingen zichtbaar te maken. In de Brabanthal te Leuven wachtten enkele opvallende Black Light figuren de gasten op. Ze animeerden de aanwezigen met accessoires die pas later op de avond zichtbaar werden. De feestzaal werd ondergedompeld in black light waardoor de cateringaccessoires tijdens het diner een bijzonder toets kregen. Een leuke animatie zette het daarop volgende dansfeest in. Zowel de speeches als het diner werden door nieuwe videofilms ondersteund. De Responsible Young Drivers zorgden er voor dat de gasten op een verantwoorde wijze vrolijk huiswaarts keerden.

Toerisme Vlaanderen - Travel Forum 2012

Toerisme Vlaanderen - Travel Forum 2012

In het kader van het Flanders-Brussels Travel Forum 2012, met Gent als gaststad, organiseerde Finale in opdracht van Toerisme Vlaanderen een feestelijk slotevenement in de Oude Vismijn te Gent, waarop 600 internationale gasten uit de buitenlandse reisindustrie (21 verschillende landen) vergast werden op een indrukwekkende multimediashow. Finale maakte opvallende videomontages die de belangrijkste toeristische steden en attracties van Vlaanderen in de kijker zetten. Enkele typische Vlaamse kenmerken werden d.m.v. aangepaste animatiefiguren in de verf gezet en het gebruik van Gentse culinaire troeven en de inbreng van enkele wonderboys uit de Vlaamse kookscène (Belgian Barflies, Flemish Foodies) maakten volgens de aanwezigen van deze avond een onvergetelijke ervaring.

Zoo van Antwerpen - Modeshow

Zoo van Antwerpen - Modeshow

Op 9 oktober organiseerde Finale, in opdracht van de Zoo van Antwerpen, een B-to-B event, waarbij de nieuwste modecreaties die voor het personeel werden ontworpen door laureaten van het FFI (Fashion Flanders Institute), geshowd werden door het personeel zelf. Met dit project zette Finale een primeur neer op het gebied van live en virtueel entertainment in 3D in Vlaanderen. Hiernaast vindt u een beeldfragment.

Hier kan u het artikel lezen uit EOS.

Total - The Magic of the Four Elements

Total - The Magic of the Four Elements

Flitsend retail evenement voor TOTAL Belgium: “The Magic of the Four Elements”

In opdracht van TOTAL Belgium werd een bijzonder event ontwikkeld voor haar retail partners, de Belgische stationhouders. Hiervoor werd op basis van de kleuren van het logo een tota(a)lspektakel aangemaakt op thema van de “4 Elementen”.
Een flitsende show van hoog ‘Cirque du Soleil’ gehalte - met spectaculaire projecties, water- en vuureffecten, acrobatie, zang en dans - speciaal voor TOTAL ontworpen door Rudolf Werthen, was het hoogtepunt van een geanimeerd avonddiner. De avond mondde uit in een verbluffend feest waarbij de 700 gasten letterlijk uit de bol gingen tijdens de op maat gemaakte flash mob en TOTAL-song.
Zoals gebruikelijk bij Finale werd de rode draad en het logo van TOTAL, met oog voor detail, doorgetrokken in alle aspecten van het evenement: het ontwerp van de uitnodiging, de kledij en accessoires van de hostesses en animatiefiguren, het design van de catering, 3D animaties tijdens de receptie, de decoratie en belichting, en de gepersonaliseerde foto als give away.
Een virtuele zangeres zorgde voor de muzikale noot tijdens de after-party waarna tot in de vroege uurtjes een spetterende dansparty het feest besloot. Uitgelaten genodigden en een zeer tevreden klant bevestigden opnieuw de aparte aanpak van Finale.

De Vlaamse Overheid Roadshow in China

De Vlaamse Overheid Roadshow in China

Multimediaproductie op maat ter promotie van economisch Vlaanderen "Best of Flanders" in opdracht van kabinet Fientje Moerman.

Shanghai

Zoo van Antwerpen - Kai-Mook Babyborrel

Zoo van Antwerpen - Kai-Mook Babyborrel

FINALE organiseerde een grootse Babyborrel in Antwerpen

Na de succesvolle samenwerking tijdens de 3D modeshow deed KMDA opnieuw beroep op FINALE voor de aanmaak en coordinatie van een multimediaspektakel en een heus volksfeest ter gelegenheid van de geboorte van het olifantje Kai-Mook.

In een volle Elisabethzaal genoten de genodigden van een flitsende multimediashow, waarbij afwisselend een lach en een traan het emo-gehalte van de show uitmaakten. Markante videobeelden van de geboorte, een reeks geavanceerde videoclips waarop het ballet het beste van zich gaf en een aantal onverwachte acts waren de ingredienten van dit spektakel dat door Rudolf Werthen werd ontworpen en gerealiseerd.

Intussen was op het Astridplein een heus volksfeest aan de gang waar duizenden aanwezigen zich een hele namiddag amuseerden tijdens het Bal Populaire. De kinderen werden vergast op grime, ondersteund tekenen en schilderen en de groteren werd zelfs een speciaal dansje aangeleerd.

Zowel KETNET artiesten als bekende performers bezetten het podium. Een grote media-aandacht versterkte het initiatief dat uitgebreid op de nieuwsuitzendingen, zelfs live, van verschillende belangrijke tv-stations werd uitgezonden. Zowel de KMDA als Finale scoorden met dit opzet dat gerust als een sequel op de 3D modeshow en het winnen van de BEA-award kan genoemd worden.